Friday, February 20, 2009

adakah aku bakal IK buduh??? (xmou2...)

Pagi tadi kelas food safety..
Kelas ni menarik.coz lecturer nye suka becerita.haha...sampaila satu mase tu..citer pasal food handler tuh ngan ketegasan sebagai IK.

Aku tak tau nape tetibe aku tringat satu pengalaman yang agak buduh yang dilakukan oleh aku.argh!!! Geram je rasa..apela yang aku dah buat tu kan.bukan sekali mungkin banyak kali tapi yang tak leh lupa..2 situasi ni la...

Situasi pertama

Mase tu..tahun baru cina kot..lebih kurangla..coz ada singa-singa tu.Nak dijadikan citer kitaorang g main boling petang tu.Afta kelas la..ntah kemaruk ape ntah nak main.huhu..sekali sementara nak tunggu kawan-kawan lain habis semayang maghrib.Aku ngan kawan aku ni la.Faraha...pg la carik tempat mengalas perut~~~ lapa neh.kalau tak makan..tak da energy untuk main.haha!! poyo tol....

Jalan-jalan..pg la food court.Dipendekkan citer, kitaorg bli buah jambu.Aku pun pilih la...hurm.okla...amik la 2 bijik.Cakap la ngan abang tu sume..dia amik.Aku perhati...bagus! pakai sarung tangan..okla...pastu tengok dia potong buah tu.haha!! bengong...aku tetibe gelak.ish..giler tol...faraha perasan.tak pepasal dia kata..
'eh ecah, ko ni kenapa? tetube gelak...'

Salah satu habit buruk aku..aku tak pandai nak cover gelak..dalam keadaan masih gelak aku ckp..

'eh...ko tengok tu.dia pakai glove cemana..'

haha!! Pecah perut.nak tau tak?? dia pakai glove hanya sebelah tangan.iaitu tangan kanan...tangan yang pegang pisau wow...tapi tangan kili..tada itu salung tangan wow....tangan kili itu dia pegang itu buah wow...haha!!! jijiksss....

Tapi tula..nape kitaorang gelak?? patutnye tegur,...waduh2.kitaorang buat itu abang perasan ensem.lepas tu membebel la...kotor la sume...nyesal tak tegur la..tapi yang lagi pelik...
buah itu habis kitaorang makan....
lagi...eeee..aku rasa....aku rasa...ntah.aku gila.

situasi kedua
OK..ni ramai2...4 orang..sama je..sume tala guna even sudah blaja..makan pizza.tapi itu jag..sumbing wow!! kalau ikutkan ape2 yang sumbing perlu dibuang n adalah satu kesalahan n semua orang tau.Tapi kami....

1. Hanya perasan jag tu sumbing bila air dah tinggal separuh.
2.Tetap habiskan baki air di cawan kami sendiri..
3.Sempat mengarut+ gelak-gelak+melakonkan aksi tercekik kaca.
4.Akhirnya sedar tak sedar air dalam jag tu habis diminum.
5.tak panggil pelayan untuk tukar tapi juz bagitau manager.tapi manager tu jaga duit.

Lepas tu baru pk...nape tak panggil manager o bawak terus g kaunter.Kalau bagitau orang jaga duit tu.Blum tentu dia tukar o asingkan.Mungkin dia sendiri lupa.

Nyesal tak sudah...giler la.korang jangan jadik macam kitaorang...menyesal.Aku rasa...tak sanggup aku bagitau disini.huhu

No comments:

Post a Comment