Friday, February 20, 2009

tahukah anda ape itu mengarut???

Mengarut disini bukanla seperti bercakap sia-sia atau pun dalam sesuatu yang sama maksud dengan istilah bm nyer...

Contah ayat..

"mengarut la ko ni..."

huhu..tapi dalam situasi aku ni...aku definisikan 'mengarut' ni adalah sama macam berimaginasi.haha!!!

Tapi ni bukan imaginasi benda tak sehat tuh o papela..tapi sesuatu yang melucukan!! haha sampai pecah perut gituh...selalunya aktiviti ini aku jalankan tak kira mase sekiranya...diulangi..sekiranya...ada kawan semengarut aku.haha!!! faraha!! tak kira dalam kelas o luar kelas o dalam bus o bejalan o pape je ah..selagi boleh ngarut.

Contoh macam pagi tadi....

Mase tu dalam bus,bus sangat penuh.Aku ngan kawan aku neh duk bebetul depan pintu.haha!!! Sekali ada satu mase tu...bus tu semacam tak stabil tetiba..kawan aku ni macam nak jatuh tau..si Faraha ni lah.haha!! gelak2 ar.... tapi control lagi.tetibe aku senyum..haha..diam lagi..sampaila bus selamat tiba di Fakulti Jalan Othman tuh...

Aku cakap..
'weh..sori ah.tadi mase bus tak stabil..ko nak jatuh kan??aku bayangkan muka ko melekat kat cermin pintu bus'.

hahaha!!! pecah perut aku...dia diam..pastu dia tetibe menjerit.

'wehhhhh!!! jangan la!!! hodoh la...~!!!' ( sambil pukul aku ngan fail dia..tak guna tol.sakit beb)

Aku gelak ah..merah gak muka dia.haha!!! tu contoh untuk hari ni...
ada banyak lagi..mungkin akan diceritakan.selalunya ramai mangsa kami..mat negro pun penah kena.nanti aku citer.lawak2...
Sian negro tuh...

No comments:

Post a Comment